Večerní písně : [Pro 10. postupný roč. jedenáctiletých stř. škol a pro 3. roč. pedagog. škol] /
Dílo velkého klasika naší literatury, který svým pokrokovým a lidsky opravdovým uměním dovede proteplit i život člověka moderního. Večerní písně jsou především básně milostné. Hálek v nich dovedl vyslovit to, co všichni cítili. Ukázal mladým lidem krásu v podobě tak vznešené a ideální, že se jeho ve...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Médium: | Kniha |
Vydáno: |
Praha :
SPN,
1957
|
Vydání: | 1. vyd. |
Edice: | Mimočítanková četba
|
Témata: | |
Tagy: |
Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
|
LEADER | 01463ma 2a2200253 454500 | ||
---|---|---|---|
001 | 4227400000018223 | ||
005 | 20221120152859.0 | ||
008 | 0911s1957----xr ---------u-------cze-d | ||
020 | |c 4.00 Kč | ||
040 | |a |e AACR2 |9 1 |b cze | ||
100 | 1 | |a Hálek, Vítězslav |4 aut |9 3766 | |
245 | 1 | 0 | |a Večerní písně : |b [Pro 10. postupný roč. jedenáctiletých stř. škol a pro 3. roč. pedagog. škol] / |c [[Autor: ] Vítězslav Hálek] ; [Doslov a vysvětl. naps. Zdeněk Kožmín] |
250 | |a 1. vyd. | ||
260 | |a Praha : |b SPN, |c 1957 | ||
300 | |a 91, [1] s. | ||
490 | 1 | |a Mimočítanková četba | |
500 | |a 30220 výt. | ||
520 | 2 | |a Dílo velkého klasika naší literatury, který svým pokrokovým a lidsky opravdovým uměním dovede proteplit i život člověka moderního. Večerní písně jsou především básně milostné. Hálek v nich dovedl vyslovit to, co všichni cítili. Ukázal mladým lidem krásu v podobě tak vznešené a ideální, že se jeho verše staly přímo jakýmsi zákoníkem citů tehdejší mládeže. Hálkova poesie je průzračná a prostinká, ale zároveň bohatá a zajímavá - poesie štěstí, pamětliva svého poslání narodního. (Z doslovu. ) | |
653 | |a Básně milostné | ||
830 | 0 | |a Mimočítanková četba |9 4157 | |
910 | |a LIG502 | ||
942 | |c KN |6 _ | ||
999 | |c 22042 |d 22042 | ||
993 | |0 0 |1 422740008355 |4 0 |6 M_2B |7 0 |9 23670 |a 4.00 |b 0 |c 8355 |d 2002-09-11 |e 0 |f DOSP |g M 2/b |h 4.00 |l DOSP |r 2022-11-20 |t 8 |w 2022-11-20 |y KN |